Selasa, 14 Ogos 2012

Ramadhan Al-Kareem & EidFitr 2012

Accept the things to which fate binds you, and love the people with whom fate brings you together, but do so with all your heart.
- Marcus Aurelius

Setelah sekian lama berhibernating dari doniya alam maya ini,

berjaya juga aku untuk keluarkan satu post yang ini.

heheee

Ramadhan tahun ini agak berlainan dari tahun sebelumnya.

Selain dari tuntutan kerohanian dan spiritual yang dipenuhi,

ada satu perkara positif yang berlaku dalam hidup aku sekarang.

Keterbukaan hati untuk menerima seseorang.

memang betullah kata nasehat Uncle Alexander ni,

"When one door closes, another door opens. But we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one which has opened for us"

Aku bersyukur sebab telah berjaya lepas fasa tersebut walaupun masa yang diambil agak lama. aku juga bersyukur, ia berlaku di dalam bulan yang mulia ini, Ramadhan al Kareem.

:-)

Ramadhan hampir melabuhkan tirainya. Ada lagi 5 hari untuk dipulun mendapatkan barakahnya. Selain itu, aku nak ambil peluang untuk mohon ampun jika ada mana2 individu yang penah terguris dengan mana-mana kata-kata di dalam entri yang pernah aku publish sebelum ini. Walaupun tak banyak yang aku keluarkan sekarang, tapi mana la tau kan. Begitu juga dengan kenkawan yang kenal dengan aku, rapat atau jauh. Dengan rasa rendah diri, aku mohon maaf yea.

Semoga kita lebih gigih di minggu terakhir Ramadhan ini dan ahlan wasahlan Syawal..


Salam EidFitr Al Mubarak!


To whom it may concern: Thinking of you now.

45 ulasan:

  1. Wahhh! Adakah saya kenal org itu? Hahaha! ;-)

    Ramadan Kareem & Eid Mubarak to you.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenal dia? hmm Maybe, perhaps :-)

      Eid Mubarak to u too. blk kampung nanti?

      Padam
  2. Keterbukaan hati untuk menerima seseorang.

    ehem ehem~~

    BalasPadam
  3. tumpang gembira untuk kamu di bulan mulia ini..

    BalasPadam
  4. saya pun tumpang gembira... :)

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah. Kakcik pun tumpang gembira. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eid Mubarak kak chik! raya nanti kita jumpa yea. :-)

      Padam
  6. Balasan
    1. owhhh ini la punca aummmm dia.

      p/s: aku memang lmbab ;p

      Padam
  7. aummmmmmmmmmmm jugak larrrrrr..... weeee weeeeeee..... sah sah sahhhhhh dah nih?!!!!! YEayYYYYYYYYYYYYYYYYYY.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini pun lagi sorang.

      sah sah apa ni??

      Padam
    2. muahahahahahhaa...... sah dari unkel alexander........ aku doakan korang :)

      Padam
  8. aaaummmmmm.....
    yahhhooooo
    yessss.....hahahha
    amin...

    BalasPadam
  9. alhamdullilah..moga moga akan proceed dgn mahligai hendaknya :)

    selamat hari raya aidlifitri mas...maaf zahir batin

    BalasPadam
  10. owwhhh... lompat2 gumbira...

    selamat beraya..

    BalasPadam
  11. Wah..rasa kenyang baca kisah nih....Anw..semoga berbahagaia!

    BalasPadam
  12. happy to know that my dear..

    keterbukaan untuk menerima...bukan senang woo....

    Salam Ramadhan dan Selamat Menyambut Hari Lembaran!

    BalasPadam
  13. aummmm gak. sbg org penting dlm jejambat perhubungan ini(i assumed) aku nk ucapkan selamat bergembira... jgn lupa jemput dtg rumah tau.

    dari kami.. AUMMMM!!!! hihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko mmg VVIP kot..

      :-)

      sila anda gigih untuk misi raya kamu di kelantan nanti yea!

      Padam
  14. AUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM DARI BUMI SAKURA......
    *jangan memainnnn tempuh berapa lautan tau berita tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. org kat jopun pon nak mengaumm nampak...

      heheee

      Padam
  15. Aummmm jek deme nih mcm singa lapor, memang tak sopan langsung..hilang ciri2 kesucian dan kesopanan ko nanti hahahahah... apa pun aku tumpang gembira, selamat berbahagia di hari2 mendatang..cewahhhhhhhhhhhh

    Pesanan khas: tanpa #travelholicawesome, semua ini tidak terjadi kan? kan? kan? jom sengih reramai hehehehe

    BalasPadam
  16. A journey of a thousand miles begins with a single step.. I hope and pray for the best :) .. InsyaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks. i appreciate that..

      InshaAllah

      :-)

      Padam
  17. The nicest things always happened in Ramadhan. Alhamdullillah. Itulah keberkatan Ramadhan. Wanna wish you Selamat Hari Raya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. thnx..Alhamdulillah

      Eid Mubarak to you too.. :)

      Padam
  18. which someone? :D

    *

    sekarang tolong ajar aku cara untuk bukak hati pulak eh. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adala... :)

      Cara buka hati: nnt aku kasi demo bile jumpe ko next time yea..

      Padam
    2. Adala... :)

      Cara buka hati: nnt aku kasi demo bile jumpe ko next time yea..

      Padam
  19. Happy for you my friend *kecupbasah*

    BalasPadam
  20. i'm really happy for u my dear.. FINALLY! see, senang kan nak bukak hati ;) pesan kat si dia.. your best friend send her warmest regard to him dengan ucapan "if u make her cry, i gonna make u cry".. hihihi..have a wonderful journey ahead..

    -nz-

    BalasPadam
  21. sebak aku baca entri ni.




    i'm happy for you.

    :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thnx ayen.

      Doakan yg terbaik yea..

      Padam
  22. menusuk jiwa perenggan iteww...selamat menempuh fasa baru mas, aku dan kengkawan mendoakan yg terbaik utk korang. cepat2kanlah progress nya, benda baik elok disegerakan (cewahh aku ni nasihat org...kekeke). ok mas, selamat hari raya, maaf zahir batin. kalau aku lalu bukit chandan aku roger ko ye!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thnx fatt.

      Hehee korangla kan..pepandai..kan dh lekat.. ;)

      Korang doakanle yg terbaik yea..

      Aku doakan utk ko juga fatt. Take your time k.. :)

      Taiping ngan kuala kangsar x jauh wehh..meh dtg umah aku!!

      Padam