Rabu, 3 November 2010

KEBAB -booom!

pix: Doner Kebab @ Mandurah, WA. Normally could cost you around $8.90 for each. 

Kebab adalah  makanan yang sering di cari-cari oleh pengembara Muslim jika berada di satu negara yang Islam merupakan agama minoriti penduduknya. Biasanya penjual kebab di sana, adalah orang Turki dan InshaAllah makanannya halal. Walaubagaimanapun, perlu juga disoal kepada pemilik restoran berkenaan sijil halal yang mereka ada. Kasi diorang tunjuk bukti dulu baru boleh konfiden untuk menjamah apa-apa makanan yang dijual. Itu yang aku buat semasa misi penjelajahanku di negara orang. Doner kebab ini adalah kebab daging kambing. Sangat lazat, walaupun agak costly especially bile asyik nak darab 3 bile tgk harga, tapi amat berbaloi dengan rasanya.

Kalo nak cari kebab yang best kat KL ni ada satu stall kat depan  Colloseum Jalan TAR(seberang jalan). Jalan kke depan sket dekat ngan bus stop. Memang que agak panjang kalo nak beli kebab kat situ. Dulu masa aku di dbkl, sementara nak ke Jalan Masjid India dulu, mesti singgah untuk beli sebungkus dua. Tak tahu la sekarang ada lagi ke idak kebab itu. Hmm..tetiba teringin le pule..Sebab kebab dia MEMANG SEDAP!

14 ulasan:

  1. makan
    makan
    makan

    sakit perut

    mc

    makan
    makan
    makan

    sakit perut

    mc

    makan
    makan
    makan

    sakit perut

    mc

    ok cukup.

    BalasPadam
  2. huhuhu

    makan itu satu nikmat.

    begitu juga sakit..dapat menghapuskan dosa-dosa kecil

    kesimpulan: JOM MAKAN, mari sechawan.. ;)

    BalasPadam
  3. SALAM,
    LF SUKA KEBAB ! MENGENYANGKAN !

    BalasPadam
  4. sodapp kann kebabb.. jgn kena sakit perut lagik sudahh.. ihiks

    BalasPadam
  5. sedapnya... sis.. how r u? dh sihat x?

    BalasPadam
  6. betul..makan adalah 1 nikmat...enjoy yer..i like...~~ ;p

    BalasPadam
  7. oh, kakak ku. baru ditinggal beberapa hari, sudah cantek wajah blog neh. hehehe

    kebab nmpk sedap. tp bila baca kambing. putus selera. huwaaa, sedap ke kambing? dia kan busuk. haha

    BalasPadam
  8. ok. gud sajesyen. utang ngidam sate pun tak berbayo lagi. kuikuikui

    BalasPadam
  9. @en_me:

    dah lame x makan kebab nie..

    BalasPadam
  10. @cik fiza:

    dah semakin ok :).thanx for your concern..

    big hugs :-*

    BalasPadam
  11. @yaty:

    cantik ke? :)..template free blogger..yaty pun bole ade yg sama:)

    kambing nie memang berbau hamis. tapi dagingnye surprisingly tidak berbau. kalo kene gaya sembelih yang betul, dia takkan berbau. dan juga cara masakan pun memainkan peranan. cannot simply blasah masak..ade caranya..

    dalam kes doner kebab nie, daging grill dia memang xde bau langsung..sodap..glurp glurp..

    BalasPadam
  12. @GB:

    jom jalan2 carik makan..

    BalasPadam