Ahad, 12 Februari 2012

Once Upon A Time In Universal Studio Singapore 2

Awas: Entry banyak gambor!

Sambungan anti klimaks dari SINI.

Bila nampak pintu gerbang USS, maka rombongan Cik Ro pun berpusu-pusu masuk ke dalam. YAY!
berduyon-duyon umat manusia..
Dalam USS nie ada 7 theme la semuanya. Ada Hollywood, New York, Far Far Away, Ancient Egypt, Sci-Fi City, Madagascar dan Lost World. Banyak sangat. Tak pegi semua pun sebab banyak masa memang untuk beratur jaaa ;p

Masuk jea dalam, kami terus ke Hollywood. Masuk kedai jual trofi Oscar, tangkap2 gambo sket, tapi belinya idak. kikiki. Apa yang best, diorang x kisah pon kite nak tangkap gambor jea. Tetibe teringat ari tue gie Central Market(CM), then Masmz kena tegur sebab tak bole tangkap gambor. WTH?!
Credit n Tq to John sebab snapkan pix ini. I loikee..
Dari Oscar, kami terus masuk ke Stephen Spielberg section, movie special effect show.



Masa beratur takde la rasa lama sangat. Mungkin sebab excited bergambo segala. Nways, show ni tunjuk setting untuk create major hurricane Category 5. Serious sangat best!. Tak reti macamana nak elaborate tapi cuba tgk Video INI!. Wajib masuk sini jika kamu sampai ke USS.

Dari special effect hurricane show, kami beralih ke hyper-realistic 3D thrill ride pulak, Transformers The Ride: The Ultimate 3D Battle.

Strategy kami untuk tak nak que lama adalah guna que utk Single Ride. Takpe pun kalo tak dapat satu group  masa ride sebab rasanya sama ja. Beratur panjang yang lama adalah lagi seksa dari tak naik ride sesama okeh!


Transformer ride nie memang sangat real seolah2 decepticon tue memang nak kejar n bunuh kita ok! Cuba tengok video ini! dalam video ni gambor yg sepatutnya 3D tue memang tak nampak sangat la sebab camera x pakai 3D glass. erk ;p


Keluar dari Transformer Ride kami ke Ancient Egypt pula.

Yes, The Mummy Ride. Agak skeri juga sebenarnya. Untuk masuk ini kena beratur yang amat panjang. Berbelok-belok, tp ride dia memang agak best!




Abis jea ride memasing nak tgk hasil gambar yang di snap mase tgh ride. Hasilnya? OMG. Overst!!! Pepehal, aku takkan lupa expression muka aku sendiri masa tue..ROTF okeh!

Selesai The Mummy Ride, kami berlegar-legar mengambil gambor di kawasan sekitar. Kawasan theme Shrek "Far Far Away", Madagascar dan Jurassic Park. Sebenarnya masa tue nak try masuk Jurasic Park, tapi que dari luar memang luar biasa panjang, tunjuk waiting time 2 jam. uff... Dalam berlegar tue, cuaca pun memang yang amat panas..Adus berlengas, tapi positif- panas2 tue elok untuk tangkap gambor sebenarnya...


Memasing perut sudah lapar dan kami hinggap di satu restoren fast food dalam Far Far Away. Ada fried chicken, burger and the like. As sebelah paginya tadi aku dah melahap satu pinggan nasi, maka pada masa lunch tue, aku masih kenyang lagi untuk makan heavy meal. Nasib baik cup cake sedap Lily dan coklat goodies kak anash ada untuk memaniskan mulut.

Selesai lunch, kami beratur pula nak masuk Waterworld. Beratur memang agak lama, siap duduk lagi. Terlelap pun ada juga. Tapi bila show start memang rasa berbaloi la masuk Waterworld nie. Sesiapa yang nak basah, silalah duduk di seat kaler biru dan coklat. Confirm korang akan lenjun dengan semburan sesuka hati pelakon2 yang ada sebelum diorang start action Waterworld nie. kikkiki aku selamat sebab duduk kat seat kaler hijau. ;).


Apa yang memang menarik bagi show Waterworld nie adalah aksi real letop meletop dan juga firing. Tengah2 crite tue tetiba ada mini aircraft plak mendarat atas air tue..hahahah walopun aku tak sure atas sebab apa, tapi memang dahsyat la performance nie. Death defying stunts+Sensational live water show!

Ada setengah dari kami yang duduk di seat depan memang basah. Walaupun, diorang dah prepare pakai poncho, tapi tetap basah. huhuhu. Basah tapi enjoyable. Dari waterworld, kami berpatah balik ke The Lost World. Nak juga merasa Jurassic Park Rapid Adventure. Masa untuk beratur adalah dalam 120 minit or 2 JAM!!


 OMG, beratur sangat lama dan berliku2. Aku tak tahu dari mana datang kesabaran untuk menunggu dengan begitu lama, tapi mungkin sebab aku dok beratur dengan travelholics yang tak putus2 ngan cerita klakar yang macam2, maka memang 2 jam tue diabaikan..huhuhu. Untuk naik rapid ride ni kena pakai poncho sebab memang akan basah. Jadinya prepare la apa2 yang patut okeh. Tunggu sampai 2 jam, maka expectation aku pasal adventure yang akan aku dapat memang agak tinggi.




Tapi tue la, ridenya tak berapa menerujakan (bagi aku laa..). hehehee pening kepala ada laa. Cuma part best, ada setengah dari kitorang yang macam kena simbah ngan air gamaknye..kikikiki kesiannnnn..;p. mesti kena sumpah dengan pakcik muka ketat sebab potong que dia..heheheeeee. Nways, i enjoyed the ride most at the end.

Akan di sambung kendian...

related edition:


34 ulasan:

  1. omg muka aku sgt selebetttt!!!! kuikuikui

    BalasPadam
  2. eh, ade update dh? wahhhh gigihhhhh.. tahniah! tetiba..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa tau takpe,

      korang bile nak update wehhh..

      Padam
    2. full time blog tu @na.. bukan saye.. he he.. hanya auditor kecil2an.. bg dia ahad adalah hari bermalas2an.. nanti balik aku cubit dia suh update..

      ps:/ slmt laaa jojo and juju ko ye..

      Padam
    3. hahahaaa naseb baik, sian tau kat kucing2 aku!

      ko nie tolong sape buat audit kecil-kecilan neh, kot yea pun, entry zaman jopun pon ko terjah..hahahahha

      Padam
  3. tenet lembab laksss tetiberrr.... lama no nak loading nyerr..... ecececce ......

    BalasPadam
  4. Omg! Aksi apa yg ko buat tu john! Hahahahaaakelebihan membawak kemera kompek kesana kemari, dapat tangkap gambo di mana² saja anda berada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi john nie kalo tak baring memang tak sah..kikikiki,

      yea..mari memasing tangkap compact camera sorang satu!!

      Padam
  5. waahhhh... wooaaahhh... aiyaa tak sampai sana lagi..

    BalasPadam
  6. kekkeke...jeles ler tew janggel~ lol

    bila entry aku nk kuar ni??? adoyaiii malasnyaaa nk type!

    BalasPadam
    Balasan
    1. sila lah gigih menyambung entry yea john! i nie pon tak tau lagi bila sambungannya...macam busy jaa minggu depan..

      Padam
  7. Hahaha lawak tgk gambar rambut juon aku tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee, pix asal aku dah kasi kat na. nanti ko copy la dari dia. :-)

      Padam
  8. awat john pose maut... peminat nampak kang scandal. ehheheh....

    group photo lawa, nak...sbb nih jek i ada kat dlm, ehheheh... single rider nye reasoning is that, kite single rider but TOGETHER GATHER. smart dak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena beratur sampai 2 jam..memacam aksi la yg muncul kan.. ;)

      nanti kat umah ely, i kasi pix tue skali. bawak le external utk copy semua ek.

      Padam
  9. gambo biqque tuh cm g konsert haha.. kalu smai kena q 2jam mampos dia mangarok kt situ nk potong line haha..

    BalasPadam
  10. la....ko gi USS dgn geng2 itu rupanya???

    adeyyy hahaha!!!!

    BalasPadam
  11. Salam,
    Happy betul nampaknya .. LF dan isteri tak sampai lagi ke tempat2 tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. takpe dato', dekat jea di seberang laut sana. nanti bebile dato pegi le ke sana..

      Padam
  12. best gile tgk gambar korang nih!!



    jap..nak bace balik entry..hahaha ;p

    BalasPadam
  13. wah jeles poncho kaler-kaler! taim kami transparent jer kalernya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo poncho beli kat USS memang transparent jea..nie kami beli di malaysia..hihihi prepare, dah tau akan lenjun ;)

      Padam
  14. Maszuber,
    akak like dengan gambar last tuh...
    giler best
    sebab leh nampak muka pakcik tuh ketat...
    hahaah

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan kan kan..

      kalo waris dia ade yg bace blog nie dan nampak pakcik tue mesti hangin ;p

      Padam