Selasa, 19 Oktober 2010

sembang malam

Pix: Foto tiada kaitannya dengan entry hari ini. Nways Arca sebegini memang merata-rata di wilayah Jogjakarta. Macam-macam aksi ada.  Tapi memang cantik dan simbolik.

Jam sudah menujukkan lagi 15 menet kol 12malam. aku baru terjaga dari tido. alamak..susah la pule nanti nak tido balik. Tak tau pukul brapa bole tido balik nie.

Bangun jea tengok ada sms. Langsung tak dengar atau sedar sebab tido yang amat khusyuk sebelum ini. Sebenarnya text tersebut sememangnya yang aku tunggu dari seminggu lebih yang lepas dari seseorang yang dekat dengan hatiku. Adus.. bagaimana ingin menangani seseorang yang sekarang ini berada  di dalam keadaan yang begitu stress dari segi kehidupannya serta punca kewangannya tetapi memilih untuk berdiam diri? Dia adalah seseorang yang sangat penting bagiku ketika ini tetapi agak mengecewakan kerana aku tidak diberi peluang yang sepatutnya untuk dikongsi bersama stress yang dialaminya. Begitu Introvert, bak kata adiknya. Adakah ini ada hubungkaitnya dengan ego seorang lelaki. Entahla..

Anyhow, Memang hari ini amat memenatkan, dari segi minda sebab perlu memahami dan go through subject matter pasal pindaan akta.

Tapi sebenarnya seronok apabila mendengar Pn Sanisah yang bercakap pasal akta nie. Smooth dan teratur jea penerangan yang diberikan. Nampak betapa strongnya beliau dalam menerangkan beberapa persoalan dan kefahaman beliau dalam menghubungkan sesuatu perkara dengan perkara yang lain. Aku harap satu hari nanti aku boleh menjadi seperti beliau walaupun perjalanan itu mungkin mengambil masa yang agak panjang lagi. :)

alright then, till next time..

9 ulasan:

  1. hihihi

    ' ok i nak tanya u sekarang?
    u nak tunggu i ke taknak? '

    ;P

    nota: same2 jd komentor yg 1st yer. ngeh!

    BalasPadam
  2. @ayin

    ekekekke,

    soklan berapi tue ;)

    BalasPadam
  3. eh eh

    yg ko tag tu,
    lepas entry DIALOG 3 baru aku jawab yer.

    CEKIDAUT!

    *nak jugak komen kat sini. x ble bla~

    -ayen (aku dh logout..hahaha!)

    BalasPadam
  4. ada org pilih utk diam dalam tempoh bertenang... tp ssh juga sbb xtau keadaan dia... harap suma ok yer sis.... :)

    BalasPadam
  5. lelaki selalu macam tu sifatnya. Rasa rendah diri bila ada masalah especially pasal duit. Nasib baik dia tidak mengadu lebih2 mas

    sbb, ada juga lelaki ni, jenis yg tak reti segan, boleh minta pinjam lagi. Moga dpt dihindarkan.

    BalasPadam
  6. @ cik fiza:

    so far ok lagi kot. susah apabila seseorang tu pemendam dan simpan sorang2 masalah. kita nie jadi terpinga2 dan rasa dipinggirkan..

    BalasPadam
  7. @shika:

    hmm lelaki yang minta pinjam tue no komen la shila..

    BalasPadam
  8. ada juga pengalaman mcm tu.. tp kdg2 lelaki ssh dijangka...

    BalasPadam