Sabtu, 14 Mei 2011

Pre-KoreaBackpacking 3: ReturnTicket to Jeju by Eastarjet

Alright entry berkisar pulau dah tamat ;).

Kali ini adalah Sambungan entri berantai sesuka hati dari SINI.

Sebelum aku meneruskan penulisan, aku ingin berterima kasih kepada Rafidah, salah seorang individu yg telah meninggalkan komen di dalam entry berkaitan sebelum ini mengenai tempahan tiket flight(murah) ke Jeju Island. Dia ada suggest kepadaku untuk try book tiket dengan Eastar.Jet. Dan hasilnya,

yay!

kalau sebelum ini, bila aku check dgn Korean air atau Asiana Airlines untuk return ticket dari Seoul-Jeju adalah dalam RM 500-600, tapi dengan Eastar.Jet, aku bole dapat return tiket harga dalam RM200. Eastar.Jet nie macam penerbangan tambang murah korea la. Cover mainly domestic destination in korea. So memang banyak boleh jimat. Lebih dari separuh harga ok.

Cara nak book pun senang. Pergi jea website dia dan jadi member terlebih dahulu. Then baru proceed with your booking. Memang jimat dan yay, aku dah beli return tiket itiew :)


Jadinya, jika ada kawan-kawan yang mahu ke Jeju Island dari Seoul, bolehlah buat perkara yang sama macam aku. Kalo ikut jalan darat nak ke Jeju tue ambil mase dalam setengah hari. Sebab kena naik bus/train ke Makpo then amek feri dari sana ke Jeju. Dan kosnya pun lebih kurang dengan kos naik flight. So lebih berbaloi jika korang naik flight. Jimat masa dan tak letih. 

Itu jea la yang aku nak share buat hari ini. Ada  member2 lain yang nak tambah tips2 lain..?
Tips yang mengurangkan budget perjalanan+penginapan  memang amat2 dialu-alukan :))))

till next time..

8 ulasan:

  1. Mas,Rafidah ni whiteberry kan? kalo betol, ofismate i tue~ hihihi

    BalasPadam
  2. @bdk:

    whitebery? i tak sure la. sebab dia x tinggal backlink mase tinggal comment itu hari.. hopefully dia bace lagi entry nie dan tinggalkan webpage dia, so bole tanye banyak lagi mende lain to cut cost :)

    BalasPadam
  3. hmmmm... tgk kat tv... cantik2 gadis2 korea ni...

    huhuhuhu..

    BalasPadam
  4. Salam Mas,

    srnk baca ur blog..mmg teruja rasa nk smp korea..hihi
    minta mas explain skit..i try to book thru eastar nie..but then asyik promt error msg minta contact number..what contact number exactly yg dorang nk yek..reply plse.
    tq.

    BalasPadam
    Balasan
    1. An,
      Sorry sgt2. Baru baca comment u nie. Dh lama x bukak box comment.. Well tang contact number tue buleh letak hp no. U kat sini. Kalo error, letak jea no hotel/motel yg kita dok mase kat korea nnt. Semoga booking u sukses!!

      Sorry for late reply. Contact me via maszuber@gmail.com.

      Padam
  5. sedih nie kalu x dpt book flite g jeju island..

    BalasPadam
  6. npe xleh register easter jet ek..die kuar cmni if error continue please contant reservation number
    mazura

    BalasPadam
  7. register sbg member tu wajib ker..sbb saya blum register lg n cuba2 nak booking tp masa choose flight..xbutton pun nak choose yg mana..

    BalasPadam