Selasa, 22 Mac 2011

Experiencing Temasek aka Singapore 3: Drop Inn Singapore

Ini adalah sambungan Entry dari SINI.


Untuk hari seterusnya di Singapore, aku telah menginap di Drop Inn SIngapore. Penginapan jenis hostel adalah di dalam ruang lingkup kemampuanku untuk 2 malam seterusnya di sana.
aku dapat info mengenai Drop Inn dari TripAdvisor dan review dari orang yang pernah datang sini pun banyak yang bagus.

Kami duduk di dorm yang harganya $22/pax semalam. Saspen juga sebenarnya takut sedorm dengan orang yang tah-hape2-tah. Memang ikut naseb sebenarnya. tapi alhamdulliah, semuanya baik dan considerate. tak buat bising dan bila nak dekat kol 12 malam memasing semua tidur. Tidur pun manyak selesa. So far memang ok dan SUPER-SAFE.

Cuma satu jea yang aku kureng sket, ada bau yang kurang menyenangkan di communal area di tingkat bawah.aku tak tau bau apa actually, tp memang x best. Pasal tue, aku lebih suka lepak kat dorm di atas berbanding di bawah walaupun, ade netbook with free wifi disediakan kat situ. aku get online pun ngan hp cabuk aku. wifi dia memang sangat laju dan yg penting free!
NOTICE yang ditambah2 notanya itu memang klakar. Siot jea. ada aja yang nak menambah!
Lokasinya dekat dengan MRT Station Boon Keng dan juga bus stop. Bas yang lalu depan hostel ini, bus no. 13, 67,133 dan 145. Senang untuk ke mana2. :). Lagi satu, kalo sesiapa yang datang dari KL/Melaka dan naik transnasional ke sana, the nearest hostel to reach is here.

Untuk keterangan lanjut pasal backpackers lodge ini, bole click SINI.

the journey will be continued..

13 ulasan:

  1. this is so exciting..
    rasa rugi pulak dulu masa muda2 tak buat camni
    hehehe

    BalasPadam
  2. murah dan selamat tak pelah. okey gak, makcik je belum sampai temasek @ singapore.

    BalasPadam
  3. saya da takde peluang buat macamni~~kerja,anak bini~~he~~~

    *enjoy puas2 masa belum kawin~~

    BalasPadam
  4. ni betul2 backpackers punya style.
    tak pernah merasa experience macam ni pun.
    rasanya dah terlambat kot.

    BalasPadam
  5. Nota tambahan tu yang best...ekekeke..
    Siapalah sanggup buat aktivit F tu kat dorm!

    BalasPadam
  6. cool. macam ni baru la namanya backpackers! huhu~

    BalasPadam
  7. @h4ni3:

    heheee sekarang pun pole apa kak..

    thrill sket :)

    BalasPadam
  8. @kak ina DDC:

    pergila kak lepas..dekat sahaja, seberang laut sinun..

    BalasPadam
  9. @bujal:

    u tak de peluang buat ini, tapi ada peluang untuk buat benda lain kot?

    cuti bole apply..goment kan berlambak cutinya..?

    BalasPadam
  10. @akak gorjes:

    belum lagi terlambatnya.. :)

    BalasPadam
  11. @daddy ziyyad:

    itu la pasallllllll...tah ade ke yg mengong brani buat project dalam tuh. heheee

    BalasPadam
  12. @GB:

    jom bebile ko join aku utk next trip?

    BalasPadam
  13. wah, caya lah mas ni...brani, bdikari n sukakn cabrn orgnye...klau akak jgn hrp la heheh

    BalasPadam